CAP DE SETMANA DEL 21-22 DE JULIOL

PARASKY GAMES - ELS JOCS

Uns jocs olímpics no son uns jocs si no tenen al darrera uns paralímpics, i això és el que s'ha volgut fer a la Ribagorça. Hem sigut els pioners en crear uns ParaSky Games.
Cap de setmana amb diverses proves per a gent amb discapacitats físiques però sense límits en la capacitat per a fer les dures proves dels jocs.
Carles Hidalgo al capdavant, amb Marc Prat i Xepo Ramón, conjuntament amb moltíssims voluntaris, han sigut els encarregats de fer aquest projecte realitat. Enhorabona a tots ells!
Divendres es va disputar una Paracronoescalada a Caldes de Boi amb sortida a la població de Barruera. Handbikes, tàndems i ciclistes hi van participar. Pels voluntaris que vam "acompanyar" als corredors va ser una gran experiència, va ser espectacular.
Dissabte es va dur a terme el Paraduatló. De nou, espectacular veure els canvis de Handbike a cadira i la capacitat d'aquests atletes.
Diumenge, es van finalitzar els jocs amb la mítica cursa de la Faiada, aquest cop adaptada per a la gran quantitat de corredors amb discapacitat visual. Tot tipus de corredors hi van poder tenir cabuda.
En fi, punt i final a un juliol ple de curses a la nostra comarca que esperem que tingui una continuitat. Entre tots, lluitarem per a que així sigui.

TRAVESSA DEL PANTÀ DE POBLA 22-07-12

Un any més, i un altre any travessa del pantà de Pobla. Cap de setmana de festes majors de Pobla i una altra edició de la travessa del pantà.
Travessa molt popular, però que no em canso de dir que és tota una festa. Els organitzadors cuiden als participants amb un gran avituallament final
Aquest any però, degut al fort vent que bufava a la zona del pantà, la participació va ser més reduïda, sent un total d'uns 65 nedadors.
Dels nostres, aquest any vam anar-hi Mario i Tito, amb l'objectiu de disfrutar al màxim. Pel Mario, la primera travessa i superada amb boníssima nota. Tots dos vam quedar molt contents del resultat.

Pos.2. Tito Pueyo - 13'35"
Pos.9. Mario Turrión - 18'03"

XXI MARXA CICLOTURISTA "LA MIGUEL INDURAIN"

21 de juliol del 2012, al poble de Bera de Bidasoa es va disputar la XXI marxa cicloturista La Miguel Indurain. Marc Latorre, Albert, Josep Cortina i jo (Vane) marxem cap allà amb moltes ganes de pedalar i de veure  l’ambient Indurain.
Ben aviat cap a la sortida (que no ens passi com a puertos que erem els últims).
Centenars de bicicletes de molts euros,  cames ben depilades (excepte les de Corti i Albert) i bessons sense desperdici (com els nostres).
A la nostra esquerra una ciclista que sembla ser una noia, diu que participa a copa del món i a la dreta corredors que tenen unes ganes terribles de pujar als calaixos
(quina pallissa ens fotran!).
Tret de sortida i s’imposa de seguida un ritme frenètic…aquesta gent no sap el que és plat xic. Pujades-baixades sense moure el canvi. Mare meva! El Marc pedalant com un boig i L’Albert i jo patint darrera. Corti espera als seus companys aranesis.
Les cames em començen a bullir i veig que el genoll es queixa.  “començem bé!”.
Continuem pedalant i al primer port el meu genoll diu que prou que ni Perico ni Indurain i ens començen a passar tot cristo. buf! Desanimada, però no vull parar de pedalar. El Marc i L’Albert m’ajuden, em mimen, em fan riure. Trobem a l’indurain, no penseu que l’hem agafat, sinò que està allà parat amb la bici saludant als ciclistes…excepte a nosaltres que no ens diu res!  No l’hem caigut bé! ;-)
Continuem pedalant i desitjant poder descansar el genoll. I per fi! Una baixada. Un bon somriure i avall, baixem a tota pastilla, primer l’Albert,  seguit de Marc amb la seva posició de cul en pompa “sembla que balli la cançó del chu chu ua”. De repent…derrapa roda del darrera i una mica més al terra. Uuuuffff!!!
Puja-Baixa amb un ritme brutal. Renego tant com puc…tornem a fer port, tornem a baixar, l’Albert no ha parat de menjar tot el camí bocates de nocilla i  crits carregats d’ànims de la gent “aupa neska”. Sembla que em trobo millor i vull recuperar tot el temps perdut, em sap greu haver fet perdre tant temps a l’Albert i al Marc que van sobrats. Ens posem a pedalar com bojos. Marc es transforma amb Andy Shleck (massa hores mirant el tour) i nosaltres una altra vegada de cul per seguir-lo. Veig que es posa primer del grup i fa relleus amb un altre noi que és de Pamplona i l’Albert i jo enganxats al darrera sense perdre pistonada. Això està a punt d’acabar i la gent es posa nerviosa. Són moments fàcils de caure i s’ha d’estar atent als moviments dels ciclistes.
A 400m de meta, surten per darrera tots els xupòpters (Ara es desperten!). Marc no els va voler deixar passar i va fer un últim sprint fins a meta. I l’Albert i jo entrem junts mirant com pedalen com bojos per baixar centèssimes de segon... (fa molta risa com apreten)ji ji ji!!  I al cap de no res va creuar meta el Josep amb el seu somriure etern.

Resultat de la pedalada: Diploma d’or on hauria de posar els noms de tots quatre.
Agraïr al meu amic Marc la seva paciència i la seva ajuda durant tota la cursa demostrant
ser bon corredor i bon company , al Josep, la Gemma i L’Alba pels seus ànims i companyia  i
molt en especial a l’Albert per ser-hi sempre.

Gràcies!
   Vane

Aquí us deixo un comentari  que vaig escoltar d’un ciclista desprès d’acabar la marxa … “aita ha ido muy bien, pero esto no era nada importante…una simple marcha para pasarlo bien”

Tots els resultats a http://www.laindurain.com/

NAUT ARAN DUATHLON

Duatló d'alta muntanya organitzada pels nostres companys aranesos amb un format btt-run-btt. Segons els nostres que hi van participar, duatló molt recomanable amb un sorteig de material molt generós i amb un dinar final perfecte. Gran duatló.
Molt bon paper dels nostres, destacant la 4ª posició d'en Miguel Lucas a la general i la 1ª, 2ª i 4ª posició de Marta, Vanesa i Esther respectivament.
Gran nombre d'integrants del club van participar-hi, realitzant els següents resultats d'entre els 40 finishers:

Pos.4. Miguel Lucas - 1h52'59"
Pos.10. Gerard Subirà - 2h04'00"
Pos.14. Rafa Mombiedro - 2h12'16"
Pos.23. Marta Boneu - 2h23'37" (Pos.1. categoria femenina)
Pos.26. Vanesa Grijalba - 2h25'01" (Pos.2. categoria femenina)
Pos.31. Antonio Morilla - 2h35'43"
Pos.34. Esther Vidal - 2h50'25" (Pos.4. Categoria femenina)
Manu Broto - Abandó per avaria.

En breu sortiran els resultats i les fotos a la web - http://www.nautaranduathlon.com/