CAP DE SETMANA DEL 19-20 DE JULIOL

.
I seguim!!!
Cap de setmana de calor i reptes arreu!
Per una banda, un grup nombròs del CAR viatjava a Deltebre per a participar en la 1ª Edició del Triatló WITL. Molt bon paper de tots i molt mala sort per l'Alejandro Asensio que es veia obligat a abandonar degut a una rebentada de roda a l'inici del tram de bicicleta quan tenia opcions per a disputar les places de podi. Enhorabona a tots i ànims pel nostre GRAN Alejandro per a que segueixi lluitant pels objectius. Això encara ens fa més forts!!!
Per altra banda Raki, el dia d'abans del triatló disputava els 5 km d'Alcarràs "com a escalfament". "Escalfament reescalfat" que la portava a la 1ª posició del podi. Enhorabona Raki! Ara uns dies de descans que aniran de fàbula per a asimilar tota la temporada!
I finalment, l'Uri tornava a la línea de sortida. Aquest cop era la Cursa de Resistència de les Valls d'Àneu amb 44 km i 2550 mts de desnivell. Quin animal!!!
Enhorabona a tots els nostres atletes per a seguir complint reptes i sobretot, per a seguir difrutant fent el que més ens agrada! SEGUIM!!!

 
Trilimit by WITL
 
Crònica cedida per l'Antonio Morilla:
Després de les bones sensacions que em va deixar el Triatló de Pont tocava continuar sumant curses per intentar arribar en les millors condicions al que serà el meu debut en un HalfIronman e mitjans de setembre al Sailfish Berga. Aprofitant que el Tito s’ha de desplaçar a Deltebre a fer d’speaker en aquesta nova prova, decideixo acompanyar-lo, però en el meu cas per a competir en la distància Olímpica. Alex que està de vacances per la zona, Raquel, Chechu y Eli s’inscriuen a l’Sprint ( Yo que creia que Chechu era de carreres largas y con sufrimiento...) .

A les 14:30 del dissabte Tito passa a buscar-me i emprenem camí cap a Deltebre. Quan ens atansàvem cap a la zona de Fraga comencem a veure cotxes carregats de francesitos/as dirigint-se al Monegros Desert Festival (casi com nosaltres...). Cap a les 18h ja estem a Deltebre y despres d’alguna volta de més arribem a la zona de boxes, on recollim els dorsals i mirem una mica el muntatge i com està l’Ebre ple d’algues tot i que sembla que les estan retirant.

Amb Chechu i Eli ens allotgem en un bungalow al mateix càmping on han reservat els de l’organització (Tito inclòs). Fem la compra, donem un tomb pel càmping, preparem uns espagueti (be, Eli els prepara), fem un gelat, preparar material i cap a dormir.

A les 6:30 sona el despertador, mentre Chechu encara ronca, preparo l’esmorzar mentre es lleva Eli, esmorzem i llavors es desperta la “Bestia” Chechu amb el seu “bon humor” de bon dematí. A les 8 estem els primers a la barrera de sortida del càmping esperant que ens obrin y ens dirigim cap a Deltebre. Em deixen a la zona de boxes mentre aparquen i vaig a buscar a Tito, ja que tinc la bici al seu cotxe. Agafo la bici, preparo dorsals i a fer cua per entrar a boxes. De fons sento una veu amiga en forma d’speaker que diu “neoprè opcional”... Comooo??? Si anit em va dir que estaria prohibit!!!! L’he deixat al cotxe de Chechu!!!. Demano a una alma caritativa que hi ha a la cua si pot guarda’m la bici per no haver de fer cua altre cop i poder anar a buscar el neoprè. Trobo als companys i Eli em porta el neoprè. A la cua altre cop, entrada a boxes i a escalfar. Creuo fins a la boya que tinc a l’altra orilla i veig que la corrent et porta riu avall. Surto de l’aigua i ja ens col·loquem al passadís d’entrada a l’aigua esperant que ens deixin entrar al riu per a col·locar-nos a la sortida.

Tots a l’aigua, la sortida serà entre dues boyes. Aquest cop em col·loco en primera fila ja que es suposa que el nivell no es massa alt. Donen la sortida i surto a l’sprint, son uns 300 metres riu avall fins a la primera boya que passen volant (es nota la corrent), gir a la dreta a buscar la següent boya que està a la mateixa alçada del riu a uns 75 metres. Quan me n’adono la boya em queda mes amunt, la corrent et fa baixar mes del que voldries i es molt complicat nedar recte. Finalment arribo a la boya i ara toca remuntar 300 metres riu amunt en un tram que es fa molt llarg i dur, ja que a la que afluixes una mica el ritme la corrent no et deixa avançar. Aquí em trobo dins un grupet de 6 o 7 nedadors amb els que arribaré fins a la 3a boya, gir a la dreta a buscar la 4a boya i començar la 2a volta que serà igual de dura que la 1a. La sortida de l’aigua es fa amb una petita pujada molt empinada que has d’escalar pràcticament.  Al sortir sento els ànims dels compis d’equip i del Tito speaker que diuen que vaig molt be, però miro el rellotge i marca sobre 34min... Quina burrada!!! Però hi ha moltíssimes bicis encara a boxes, em canvio no gaire ràpid i agafo la bici. Toquen 38km totalment plans en dues voltes!

En començar a pedalar veig un grupet de 3 triatletes a poca distància, seran el meu primer objectiu. Apreto tot el que puc i en menys d’un km ja els he agafat, els animo a col·laborar i fer relleus, sembla que així ho fan, però es nota que nomes som dos els que apretem de debò, així que quan em toca passar un relleu decideixo pujar una mica el ritme, el que vulgui esforçar-se que em segueixi. Als pocs metres em passa el relleu un noi que per la forma de parlar sembla argentí i me n’adono que els altres companys de grup ja s’han despenjat. Fem amb l’argenti tot el tram d’anada a molt bon ritme i amb relleus continus. En fer el gir de 180º em porto un ensurt al xafar la línia blanca que marca l’arcen i he de treure el peu del pedal, ens tornem a posar a tirar pro als pocs metres veiem que ens està agafant un grup d’uns 20 corredors.  Per el que sembla anem sobre la posició 30 ja que ens em creuat poca gent. Parlem amb el company d’aventura i decidim afluixar el ritme, aprofitar per menjar i beure i deixar que ens agafin ja que ho faran tard o d’hora. Quan el grup ens agafa ens organitzem per fer relleus contínuament. Per primer cop puc anar en un pelotón on tothom treballa i anem molt ràpid fins al final de la 1a volta. Aprofitant el gir per començar la 2a volta 3 integrants fan un canvi de ritme per intentar-se escapar, jo surto a roda però finalment decideixo que es millor opció continuar amb el grup gran, així que espero a la resta i ens tornem a organitzar per fer relleus. En menys d’un km hem tornat a agafar als escapats i continuem fort fins a l’últim gir. Només queda la tornada i poc a poc es veu que la gent comença a passar de fer relleus i es vol reservar per córrer i som nomes 5 dels 20 els que anem fent relleus. Quan falten sobre 5 km un home que vaig conèixer a Gimenells fa un atac al qual sortim els 5 que estàvem fent relleus, sembla que s’ha fartat de treballar per altres, així que formem un grupet de 5 o 6 que continuem treballant fins arribar a la T2.

En arribar a la T2 veig a Eli que surt de l’aigua i a Alex (no entenc lo de Alex, perquè Chechu i Raquel els acabo de veure que començaven la bici). Deixo la bici, canvi de sabates, visera, gel i a córrer 10 km en 2 voltes. Surto a bon ritme 4’15” el km aprox i així vaig fent abançant algun company de la bici fins al 1r gir. Aquí començo a patir la calor i l’esforç de la bici i he d’afluixar bastant el ritme. Vaig controlant la posició amb altres companys de la bici i veig que vaig sinó el primer, gairebé, d’aquell grup, el que significa que faré bona posició. Així vaig fent les dues voltes, bastant chafat per la calor fins arribar a meta, on Tito em recorda per l’altaveu que m’he quedat a 2 min de fer el temps que volia (Tito, et recordo que a l’aigua he tardat entre 7 i 9 min mes del normal).

Finalment posició 25 amb un temps de 2h 22min. Una cursa que he patit a l’aigua, he disfrutat com mai a la bici i he lluitat corrent.

A meta trobo a l’Alex, ha reventat la roda només començar la bici i ha hagut de plegar. Poc a poc van arribant els companys, primer Chechu (Si Chechu, eres el 1r representante del CAR en Sprint!!!), despres Raquel i finalment Eli.

Per acabar la jornada les birretes de rigor i una paella per a tots els corredors, despedida dels companys i cap a casa.

Felicitar als companys del club per la cursa, a l’Alex dir-li que tot i que fa ràbia perquè tenia el pòdium a l’abast segurament el seu cos agrairà no haver hagut de forçar. Felicitar a Tito per la seva gran tasca d’speaker tot i els problemes que es va trobar i finalment als amics de Weffel amb l’Eloi al capdavant per la gran organització de la cursa.

Els temps dels nostres:

OLIMPIC:

118. ANTONIO MORILLA ESPI

 
 
Pos
Tiempo
Tiempo split
Media
 
Tiempo oficial:
 
25
02:22:53
 
-
 
swim:
 
29
00:34:55
00:34:55
02m 19s/100m
 
t1:
 
-
00:36:07
00:01:12
-
 
cycle:
 
16
01:33:18
00:57:11
39.87 km/h
 
t2:
 
-
01:35:26
00:02:08
-
 
run:
 
61
02:22:53
00:47:27
04m 44s/km
 

 

SPRINT:

560. CHECHU MUÑOZ DANIEL

 
 
Pos
Tiempo
Tiempo split
Media
 
Tiempo oficial:
 
38
01:26:31
 
-
 
swim:
 
41
00:22:04
00:22:04
02m 56s/100m
 
t1:
 
-
00:23:39
00:01:35
-
 
cycle:
 
41
00:59:23
00:35:44
31.90 km/h
 
t2:
 
-
01:01:30
00:02:07
-
 
run:
 
48
01:26:31
00:25:01
05m 00s/km
 


551. RAQUEL GARSABALL VILELLA

 
 
Pos
Tiempo
Tiempo split
Media
 
Tiempo oficial:
 
46
01:29:34
 
-
 
swim:
 
50
00:22:46
00:22:46
03m 02s/100m
 
t1:
 
-
00:24:45
00:01:59
-
 
cycle:
 
65
01:03:44
00:38:59
29.24 km/h
 
t2:
 
-
01:06:17
00:02:33
-
 
run:
 
31
01:29:34
00:23:17
04m 39s/km
 

555. ELI SALA MARTINEZ

 
 
Pos
Tiempo
Tiempo split
Media
 
Tiempo oficial:
 
76
01:38:20
 
-
 
swim:
 
86
00:30:24
00:30:24
04m 03s/100m
 
t1:
 
-
00:32:13
00:01:49
-
 
cycle:
 
76
01:12:13
00:40:00
28.50 km/h
 
t2:
 
-
01:14:18
00:02:05
-
 
run:
 
38
01:38:20
00:24:02
04m 48s/km
 

 
 
 
 
 

 
 
5 KM NECTARINA ATLÈTICA D'ALCARRÀS



Crònica cedida per la Raki:


Arriba el cap de setmana i no pot faltar anar a competir, sé que he de parar per descansar però sempre em lio en alguna cursa i com que amb una no en tinc suficient doncs aquest cap de setmana en faré dues, vinga doncs a tope jeje!

En principi no tenia que competir però la vaig trobar força atractiva i no havia fet mai cap cursa de 5km apart de la Sant Silvestre de Pont de Suert, tenia ganes de provat ha veure que tal, en un principi la idea era sortir suau per activar cames per l'un demà a la triatló del Deltebre però quan et penges el dorsal anar suau és imposible jeje!

Arribo d'hora Alcarràs per poder escalfar bé, començo a córrer i ja veig que patiré, fa molta exofegor, el termòmetre marca 32 graus, no escalfo galta estona perquè ja estic suant, estiro bé i em situo a la línea de sortida.

Donen el tret de sortida, començo molt ràpida i vaig adelantant posicions, sortim tots junts, els de la llarga i curta fins al 1r km! tinc dos noies al davant que ja les conec i les prenc com a llebres, però resulta que fan la de 10km i les perdo!

Continuo corrent ha bon ritme, veig una noia davant meu, va a un ritme inferior que el meu així que em costa poc avançar-la!

Ara ve un tram amb un desnivell positiu, per sort no gaire pronunciat però el fet de fer calor fa que sigui dur aguantar el ritme, afluixo una mica ja què puc veure al 1r corredor i no hi ha cap noia entre mig així que aguanto aquest ritme i si m'avança alguna noia ja apretaré!

Aguanto el ritme i ja veig l'arc d'arribada, apreto per almenys arribar amb esprint i el speaker em confirma que sóc la 1a noia! molt contenta però crec que demà patiré a la transició de córrer! Bé ara toca descansar uns dies, bé ha veure si ho cumpleixo! jeje!



Cursa de Resistència Valls d'Àneu 44 km / 2550 m+

Crònica cedida per l'Oriol Faidella:
 
Tinc pocs caps de setmana lliures i s'han d'aprofitar, així que amb previsió em busco una cursa de muntanya de distància una mica llarga pels pirineus i m'ho prenc com unes mini vacances. Destí: Esterri d'Àneu. Cursa de 44km per les Valls d'Àneu. Sona molt bé!

Divendres enfilo cap a Esterri, hi faré 2 nits. No arribo a temps del brifing. També hi ha la ULTRA (92km), el traçat és una autèntica passada, 100% alpina, però amb el poc entreno que porto hagués estat un inconscient s'hi m'hi hagués inscrit. Estic segur que hagués abandonat. Diria que, sense comptar la Buf Epic trail del 2 d'Agost, aquesta Ultra es pot dir que és la més dura de Catalunya. Van abandonar uns 32 de uns 60 inscrits ...  i l'últim va fer 27h.

En fi, CRVA, Esterri 7h del matí, Tota la nit plovent i nerviós. Tot a punt. A la línia de sortida em trobo la pontarrina Neus Peiro ella també la corre! Comentem la jugada. 

La cursa té 2.500 m+ que fan un coll sobre Espot i baixa pel refugi del Pla de la font ( pas pels que fan la versió ampliada dels Carros de Foc) i l'essència de la cursa és passar per tots els poblets de les valls d'Àneu. Els passem tots per dintre, bona manera de conèixer-los ja que, almenys jo, he fet mil cops el port de la bonaigua i mai havia entrat a Sorpe i mira que esta allí a 50 m de la carretera... La cursa uneix per camins ramaders i pistes gr el següents pobles: Esterri, Escalarre, Burgo, Llavorre, Dorve, La Guingueta, Jou, Estaís, Espot, Son, Sorpe, València d'Àneu i Esterri.

Com a únic punt negatiu dir que la cursa té 3 moments que xafa molt asfalt, trams de carretera del port de la Bonaigua que personalment em van destrossar, pensava que estaven tots comunicats per senders aquests pobles.

La baixada de Son a Esterri se'm va fer força llarga i una mica pesada, també poder per l'acumulació de Km, ja en duia 35 a les cames. Tot per la zona perifèrica del Parc Nacional boscos de avetosa impressionants.

Al final arribada a esterri per sobre una catifa vermella i massatge ben merescut.

A la tarda vaig anar a veure l'arribada dels 3 primers de la Ultra i he de confessar que em vaig emocionar, quins 3 craks! van anar junts 92km, van fer 15:10h quines bèsties! (vídeo arribada: http://www.naciodigital.cat/naciomuntanya/noticia/708/video/arribada/conjunta/ultra/valls/aneu/esterri)

Posició 61 de la general de 143 arribats. Temps: 6:44:18

 



 

No hay comentarios: