CAP DE SETMANA DEL 18-19 D'OCTUBRE

.
I més running!
Aquest cap de setmana era el torn de la Mitja Marató i 5km de Mollerusa on Bernat Vaqué debutava defensant els colors del Club Atlètic Ribagorçana fent una molt bona marca en Mitja Marató. Antonio Morilla, Raquel Garsaball i Oriol Faidella també realitzàven la Mitja de Mollerusa amb molt bones marques tots ells. Respecte a la cursa de 5 km, Chechu, Eli i Paco Sala també marxaven contents de Mollerusa amb els objectius complerts. 
Per altra banda, el nostre millor atleta (fins el moment, ja que cada cop el nivell està més igualat) viatjava a Castelldefels a la Mitja Marató per a preparar la Marató de València a 4 setmanes vista. Cursa molt ben treballada amb l'objectiu inicial complert i amb la ment ficada ja a València.
ENHORABONA A TOTS!!!
 
X Mitja Marató del Mediterrani
 
Crònica cedida per l'Aitor:
 
Aquesta cursa la tenia marcada en roig per la proximitat a la marató de València d'aquí a 4 setmanes. Era el moment de demostrar-me en quin estat físic estic, i amb quins ànims ens presentem a València...La veritat que tenia molts dubtes perquè vaig una mica curt de treball i de quilòmetres, però crec que surto reforçat.
La sortida era a les 9h al canal olímpic de Castelldefels. El circuit era a dues voltes, i sortiem junts tant els que feien els 10km com els de la mitja. Un total de 4000 inscrits sota l'arc de sortida. La meva estrategia era clara...ritme constant durant tota la cursa a 4' el km, i a veure que tal les sensacions.
La dificultat d'aquest circuit eren els 4 ponts que calia pujar i baixar, i que et trencaven el ritme, però per la resta bastant planet, i l'ambient i la temperatura ideals.
Els primers 10km em surten inclús una mica per sota del previst, a 39'33", i les sensacions eren bones, amb la qual cosa continuo el mateix ritme fins arribar a meta. Finalment la mitjana m'ha sortit a 3'57" el km, més que content i satisfet!
Si he de posar alguna pega a aquesta cursa seria la sortida sense calaixos i la falta d'avituallament sòlid durant la cursa. Per la resta, tot correcte. Jo la recomanaria 100%
 
Pos. 55. Aitor Sala. 1h23'41" ( d'un total de 1400 aprox)
 
Pas pel km10
 

Mitja Marató Mollerussa’14
 
Crònica cedida per Antonio Morilla:
 
Continuant amb la preparació de l’ultima data important de la meva temporada, Marató de Valencia, tocava realitzar un test de mitja marató, i la proba elegida va ser la de Mollerussa (mes que res per proximitat).
Diumenge al matí, i com comença a ser habitual matino mes que entre setmana per anar a competir. Cap a les 7h agafo el cotxe direcció a Mollerussa i sobre les 8:45 ja soc allí, aparco i cap a buscar el dorsal. A l’entrada del pavelló em trobo el Sr. Bernat Vaqué, nou fitxatge del CAR i que també està inscrit a la Mitja. Ens saludem i em comenta que té l’objectiu d’anar a 4min/km!!! Se’l veu molt segur i ja m’ha demostrat en altres curses que això de córrer se li dona força be, així que veig que no tinc res a fer. Visita al WC i a recollir el dorsal, la bossa i un llacet rosa de l’AECC que portarem al dorsal en solidaritat amb totes les persones que lluiten cada dia contra el càncer. Tot seguit trobo Chechu i Eli, que s’han decidit a fer la cursa de 5km amb les respectives famílies, Paco Sala per part de Eli , Julian Muñoz (ja sabem d’on ha tret Chechu la pasta pa la furgo ;p), Ainoa Muñoz i la seva parella per part de Chechu. Per últim apareix l’Oriol i Raki que faran la Mitja i la germana de Raki que farà la de 5km.
Anem a canviar-nos, cop d’ull a la furgo de la parelleta Chuechu-Eli i a escalfar. M’ajunto amb el Bernat i trotem una estona per entrar en calor, la temperatura es ideal per córrer, no fa gens de calor i només fa una mica d’aire. Ens ajuntem tots els del CAR, fem la foto de rigor (ja que després es mes complicat fer bona cara) i cap a la línia de sortida.
Sortirem tots junts, els de la Mitja i els de 5km. No m’agrada aquest tipus de sortida perquè no tens referencies dels ritmes, ja que hi ha gent que surt molt forta però nomes fan 5km. Comentem les tàctiques, Bernat a ritme de 4min/km, Oriol i Raqui aniran a 5min/km d’inici i després ja veuran, Eli que fa la de 5km em diu que vol anar a 4’12” aproximadament. Jo en un inici voldria fer entre 1h30-1h33, així que el ritme hauria de ser de 4’16”, així que he d’anar per darrere de la Eli.
Donen la sortida i allò sembla les rebaixes del Corte Ingles... Estem a les primeres posicions amb el Bernat, però la Eli ens passa com un rayo, així que a seguir-la. Començo a córrer i em trobo molt be, no em costa gens portar el ritme, però miro el rellotge i anem a 3’50” i la Eli encara fent de llebre (ELI PA QUE COÑO QUIERES EL GARMIN DE CHECHU?????). Passat el 1r km l’adelantem i li dic q se ha flipat una mica (serà que jo no!!!) i ella riu conscient de que s’ha flipat. Jo continuo a la meva, amb el Bernat i un grupet de 8 o 9 corredors que anem amb la llebre de 1h24. Així vaig fent fins el km 5 (que passo en 19min47s, deu ser la meva mmp en 5km!!) on hi ha el primer avituallament, aquí glopet d’aigua i perdo uns metres amb el grupet, els justos per asserena’m una mica i veure que si continuo així no acabaré. Baixo una mica el ritme i em quedo en territori de ningú, ja que em sortit fort i de mi al següent grupet hi ha ja un bon espai. A partir del km 6-7 posem un ritme d’entre 4’15”-4’20” que es el ritme que en un inici tenia marcat com a ritme a seguir en la sortida i vaig fent per una recta molt llarga i que mentalment es molt dura fins a la població de Golmes, allí trobem una pujada amb adoquins i tot seguit el 2n avituallament, em prenc un gel i aigua i continuem. Petita volta per dins el poble i em creuo amb el Bernat (el tio va fresc com una rosa i encara continua amb la llebre de 4min/km), de tornada em creuo amb Raki i Oriol que van bastant aprop (Raquel la veig bastant be, Oriol ja no tant).
Al sortir del poble torna a tocar un tros molt llarg de rectes interminables on em comesa a adelantar algun que altre corredor i algun grupet que intento posa’m amb ells però començo a pagar l’esforç inicial. Cap al km 15 el ritme ja ha baixat fins els 4’30” i començo a notar alguna punxada al costat dret de l’abdomen, intento respirar be per veure si es passa, però sembla que no. En aquest moment em passa la llebre de 1h30min i intento posar-me en aquell grup, a veure si el tindre l’objectiu a prop fa que m’oblidi una mica de les punxades, però res d’això, el petit canvi de ritme que he fet per posar-me amb ells fa que la cosa vagi a mes. Som sobre el km 17-18 i no hi ha manera de que parin les punxades, afluixo el ritme, m’apreto el costat, respiro poc a poc... però res, tocarà patir fins a la meta. Em comença a passar força gent, ja que estem a ritmes propers als 5min/km. Mai un últim km se m’havia fet tan llarg i dur, no em poso a caminar per orgull, però cada passa es insuportable el mal, recta de meta i allí esta la família Sala-Muñoz animant i fent fotos. No soc capaç ni de fer bona cara per la foto, finalment entro a meta en un temps de 1h34min. Paro tot just passar l’arc, em poso acotxat i poc a poc se’m passa el mal. Trobo al Bernat, l’animal ha fet 1h23, encara millor del que esperava, vaig a hidratar-me i a esperar l’arribada de Raquel i Oriol que arriben en 1h38 i 1h42 respectivament.
Ens ajuntem amb Chechu i Eli, ens despedim de la resta de família Sala-Muñoz i a posar les cames un unes bañeres de gel que hi havia preparades al costat de l’arribada. Raquel marcha amb la família, Oriol cap a casa i jo em quedo amb Chechu i Eli, que molt amablement em conviden a dinar a casa seva i fer una clapadeta abans de agafar el cotxe cap a casa.
 
Conclusions: Era una cursa que em prenia per una banda com a entrenament per a la Marató de València, però que degut a les bones sensacions que tinc últimament corrent m’apeteixía sortir a per totes i veure que passava. El problema va ser trobar el Bernat que està molt fort i va fer que arrisques mes del compte i ho vaig acabar pagant. De totes formes surto content i amb ganes d’afrontar la Marató.
Per altra banda, molt content de tenir els germans Vaqué al CAR. Donen un salt de qualitat al club i faran que els demés ens esforcem encara una mica mes per estar cada cop mes al davant possible.
 
Pos        NOM                                                    Temps
42           Bernat Vaqué Piedrafita                 1:23:13
151         Antonio Morilla Espí                      1:34:09
209         Raquel Garsaball Vilella                 1:38:09
276         Oriol Faidella Llaquet                     1:43:12          
 
 

 
  
 
 

No hay comentarios: