CAP DE SETMANA DEL 29-30 AGOST (LA PIRINENCA)

Arriba un cap de semana que personalment estic esperant fa temps. Tenim al presi que ja fa temps que treballa, en nom de Wefeel, per fer realitat un projecte que preten convertir-se en referent al Pirineu. Un projecte que ajuda a allargar una mica la temporada de turisme estival a la nostra comarca i en el que alguns socis del CAR hem col·laborat per intentar fer-lo realitat.

La Pirinenca aprofita els espectaculars paratges del Pont de Suert per combinar curses infantils amb una prova de trail running nocturn (amb distàncies de 5 i 12 km) i, l’endemà, una cursa de btt (també amb dos circuits de diferents nivells de dificultat)

Finalment arriba disabte i després de molts preparatius es comença a respirar ambient esportiu. Comencen a apareixer corredors per a disputar el trail nocturn, es reuneixen a la Confraría per a recollir dorsals, resoldre els últims dubtes i començar a viure la cursa. Tenim un impresionant arc de sortida i meta, amb la musica a tope, el poble que ha sortit a viure la festa i al presi d'speaker sense deixar d'animar l'ambient. Mentre esperem que es faci fosc els més petits disputen les curses infantils, on tots reben el seu merescut premi en forma de medalla. Finalment es fa fosc i arriba el torn del Night Trail.

Tenim dues distàncies:

Trail Night 5k – Trail curt recorrent durant el primer km el barri històric de la població i enllaçant amb el “Camí de l’aigua”, corriol estret on agafarem alçada fins arribar a la població de Ventolà. Des d’aquest punt visualitzarem la població del Pont de Suert i el seu entorn. A partir d’allí baixada ràpida per tornar al Pont de Suert i encarant l’últim km pel mateix tram que la sortida.

En aquesta distància el guanyador sería el jove Sergi Molina en 28m30s, mentre en categoría femenina la guanyadora sería la nostra companya Anna Saura amb un temps de 33m23s.

Classificació dels nostres:

0:46:44
436ALICIA GORDUN PEIRO

0:46:45

Trail Night 12k – Trail llarg amb el mateix recorregut que el trail curt fins a la població de Ventolà (km 4). A partir d’allí, als 300mts de baixada es troba el punt de bifurcació de les dues curses. En el trail llarg els corredors segueixen pujant per una pista fins a “Plà de Mont” arribant al punt de més alçada (1.267mts). En aquest punt s’inicia una baixada”freeride” fins arribar a la “Borda de Peroy” per enllaçar amb una pista, que després es convertirà en corriol, convertint així una llarga i ràpida baixada de 4km. L’arribada a la població es realitzarà com en el Trail de 5 km.

En aquesta distància el guanyador va ser el company Rogelio Lucas (59m44s), que va imposar la seva facilitat per a baixar, distanciant-se de Mario Turrión (1h00m31s). En fèmines la guanyadora va ser Gisela Carrion amb 1h11m42s, amb Raki segona amb 1h16m57s.

Classificació dels nostres:

Pos               Pos cat                       Nom                                Temps

11ROGELIO LUCAS LOPEZ0:59:44
1:31:11
1:31:23
6959ELOI PORTÉ1:32:22

Un cop entregats els premis de la Night Trail, toca anar a dormir una estoneta, ja que toca matinar i possar-se en marxa amb la Pirinenca BTT. Desde ben d'hora tenim bicis amunt i avall escalfant motors, un gran ambient, i gran part del poble volcats en aquest gran event. Arriba el calaix de sortida i trobem bikers de tot tipus, desde gent de força nivell que venen a donar-ho tot, fins families senceres que volen gaudir d'una cursa que també preten ser una festa per a totes les edats i nivells.

Com en la Night Trail, a la BTT també tenim 2 circuits amb 2 distàncies diferents:

Marxa BTT 20km – Circuit assequible per a tots els nivells on es combina asfalt, pistes i corriols fàcils per a que el recorregut sigui 100% ciclable sense cap tipus de problema i amb desnivell positiu de 600 mts.

Sortida des del centre del poble, en el mateix punt que el trail de la nit anterior. Primer tram neutralitzat pel barri històric fins al passeig del riu on s’obre la cursa. A partir d’allí, tram planer que voreja el riu fins a creuar per un altre pont a la recerca de la urbanització de cases unifamiliars. En el punt alt s’agafa un corriol que ens porta a la zona d’horts i on comença una pujada per la carretera de Cirés. En arribar a un sifó d’aigua, es creua el barranc i es comença un sender en pujada, tècnic, però assequible fins arribar a un dipòsit d’aigua on s’agafa la carretera de Buira en baixada fins a l’enllaç a un corriol ràpid i divertit que ens portarà de baixada a la zona escolar. Hem arribat de nou al Pont de Suert i portem 3 km que ens han servit d’escalfament abans de començar una pujada de 5 km per asfalt fins a la població de Gotarta. A Gotarta passem per una font on tindrem un avituallament esperant. Aquí deixem l’asfalt i comencem una pista ràpida puja i baixa que no ens deixarà descans.

La pista es deixa abans d’arribar a la població de Malpàs i es comença una nova pista a mà dreta on els trams de pujada abunden. Creuem dos trams de fang i arribem a la “Borda de Peroy”, punt en el qual hi haurà un altre avituallament i serà el punt on el circuit llarg passarà fins a 3 vegades.

A partir de la Borda iniciem la baixada que ens porta fins al Pont de Suert. Tram divertit de pista i corriols fàcils que ens torna a la població. Un cop al poble tornem a la zona d’horts i desfem el tram de sortida arribant al centre neuràlgic de l’esdeveniment.

En aquesta distància el clar guanyador va ser Albert Carbonell Vilches amb un temps de 59:12.

La classificació dels nostres:

61CARLOS CIERCO1:11:57
2928ANGEL PORTÉ LAFON 2:02:31
3029NIL PORTÉ NOGUERAS2:02:32

Marxa BTT 40km –Circuit per als que busquen més aventura i tenen ganes de gaudir de l'autèntic BTT pel Pirineu. 40 km amb un desnivell positiu de 1250 mts. Circuit compartit amb el circuit curt fins al final del sender de Ventolà (km 16). En aquest punt, mentre els del circuit curt ja baixen directes a Pont de Suert, els del circuit llarg comencen una llarga pujada fins a "Pla de Mont", situat a 1.250 mts d'alçada i on comença una baixada "freeride" fins a la "Borda de Peroy".

Es torna a baixar per pista direcció Pont de Suert i abans d'entrar al sender girem a l'esquerra per tornar a "Pla de Mont" per segona vegada i tornant a fer la baixada "freeride" fins a la "Borda de Peroy". En aquest punt (3a vegada que passem), desfem la pista que havíem fet a l'inici fins arribar a la població de Gotarta on seguim pujant fins a la població d'Igüerri.

A Igüerri, punt més alt del circuit amb 1.290 mts i amb unes vistes espectaculars del Pirineu, vam començar un corriol amb una baixada vertiginosa de 3 km, on rodarem entre el bosc i on perdem 300 mts d'alçada. Al final de la sendera, agafem una pista que ens porta a creuar la N-230, seguim per pista paral·lels al riu fins arribar al Pont de Suert on desfarem el tram de sortida fins arribar al punt neuràlgic de l'esdeveniment situat en l'Església.

En aquesta distància el brillant guanyador va ser Mario Turrión amb 2:04:58, en una cursa molt emocionant que no es va decidir fins l'últim tram de baixada, on Mario ho va donar tot.

Sembla mentira, pero tots els nostres bikers van abandonar (Alejandro Asensio i Miguel Lucas van patir averies quan lluitaven per les primeres places, mentre Antonio Morilla va aturar-se per assistir un corredor que había sofert una forta caiguda.