CAP DE SETMANA DEL 16-17 DE MARÇ

Cap de setmana intens que encara estem digerint. Per una banda el gran repte de l'any d'uns quants, LA MARATÓ DE BARCELONA. La 35ª edició no podia ser menys que les altres. I batint rècords, aquesta marató va ser la més espectacular amb gairebé 15.000 finishers.
A peu de canó teníem representant els nostres colors a:

- Aitor Sala - Debut en marató i impressionant resultat. Aitor va acabar sent sub-3h. Somni complert de ser finisher i somni complert de batir la línea de les 3h, objectiu dels grans maratonians. Amb aquesta marca aconsegueix ser el maratonià del club més ràpid. GRAN AITOR!!!

- Percha - L'autèntic Fermín" - Una altra marató al seu registre i una altra gran marca per al seu currículum. Molt aprop de les 3h tot i patir "l'atac de virus" les darreres setmanes de preparació. Premi a la constància. Com comenta Percha, agrair el suport de Marc Latorre que el va "acompanyar" els darrers 15 km (bon tute Marc) GRAN PERCHA!!!

- Antonio Gordun - Tot i no portar la preparació específica per la marató, boníssim resultat. Mostra de que Antonio està consolidat com a maratonià. Gran marca per al seu llarg historial. GRAN ANTONIO!!!

- Javi Oliva - Debut en marató i espectacular registre. Javi, amb tan sols un any en aquest món del running, mostra gran maneres i un gran futur. GRAN JAVI!!!

- Oriol Faidella - Debut en marató i sub-4h. Oriol, a meitat de recorregut va patir una estrebada muscular i "coix" va aconseguir arribar a meta. Mostra de la increíble força de superació i de l'esperit lluitador de l'Oriol. GRAN ORIOL!!!

TOTS van fer una gran cursa i van ser MARATONIANS. No tothom ho pot dir això....ENHORABONA!!!

Per altra banda, diumenge, també es cel·lebrava el 1er Duatló de Carretera de Fraga. Bona organització i bon temps és el que podem destacar de la cursa.
Respecte als nostres, destacar la 2ª posició de la Vane en categoria femenina per darrere de la gran Eva Ledesma, la 5ª posició de l'Alex Asensio en la seva categoria, la ESPECTACULAR evolució de Chechu portant-lo a la primera meitat de la classificació i la GRAN adaptació i superació de la Eli en la bicicleta en tan sols 1 mes. Personalment molt content pel resultat i pels fruits dels entrenaments. No us perdeu, a continuanció de les cròniques de la marató, la GRAN CRÓNICA del duatló redactada per l'Àlex.


ZURICH MARATÓ RESULTATS:

Pos.474. Aitor Sala - 2h57´47"
Pos.1256. Carlos Cierco - 3h09'59"
Pos.1604. Antonio Gordun - 3h14'02"
Pos.1898. Javi Oliva - 3h16'47"
Pos.8350. Oriol Faidella - 3h56'53"


Crònica per l'Aitor Sala:

"Escriuré poques paraules perquè això es una experiència que un l'ha de viure en primera persona, i crec que es difícil d'entendre si un no l'ha viscuda.... Sempre llegeixes coses, t'expliquen sensacions, estratègies, ...però fins que realment no hi ets allà, no enténs el que verdaderament és una Marató. I ara puc dir, ben alt i ben clar que.....JA SÓC MARATONIÀAAAA!!! jejejejeeje.
Mica en mica vaig digerint tot lo viscut ahir, i ara estic amb un subidón d'endorfines, que tot em sembla magnífic i maravellòs, jejeje... Sembla mentira el que et pot produir aconseguir un repte així, que fèia molt temps que el tenies en la ment, i que després de molts sacrificis i de molt entrenament, acabes aconseguin-t'ho. No hi han paraules per descriure-ho!!!!
Per mi, aquesta marató ha sigut una experiència més enllà de l'esport i la competició... ha sigut una harmonia entre els llocs emblemàtics de la ciutat, les persones, els ànims, la música...i que tot això només s'anava trencant als kilòmetres finals, quan trobes que si aixeques més els genolls, et vindrà una estrebada o una rampa, que et pot deixar pel terra tots els esforços i tots els entrenaments que portaves fets per aconseguir el que t'havies proposat. Aquest punt es on coincideix la teva lluita mental per no abandonar, amb els ànims de la gent i dels que t'acompanyen...i es una sensació tan gran, que jo recomano a tothom que, al menys una vegada a la vida, visqui aquesta experiència. Es brutal!!!
I ara una de números: Temps total: 2h57'47" // km10: 41'13"// Km20:1h23'09" // 1/2 marató: 1h27'34" // km30: 2h05'04" // km40: 2h48'05".
Quant hi ha tanta il.lusió en un objectiu, i creues la meta sabent que l'has aconseguit..... Això no té preu!!! Repte Aconseguit!!!! I ara, a pensar quin serà el del 2014!!"

Crònica per l'Oriol Faidella:

"La Meva Primera Marató, una experiència única.
3 mesos entrenant per patir durant 4h, s'ha de ser masoca i entenc que hi hagi gent que no ho entengui.
17 de març'13, Barcelona
No dormo una gens dels nervis, com a molt 5h. Em desperto unes 15 vegades.. i a les 5.30 sona el despertador. Esmorzo em duxo i cap a BCN en cotxe. Em trobo amb la resta del club foto de rigor i cap als calaixos, a lloc! Sona el tret de sortida i de fons: Highway to Hell de AC/DC, 18.500 runners i pell de gallina... això ja no és cap broma i va en serio... no sé on m'he fotut...
Passo per la mitja marató a 1:44h i tot bé però al km 27, al Fòrum, se'm peta la cama, literalment, suposo que lesió, tendinitis, em fa un mal horrible trepitjar el terra. Però jo sóc un mascle i he de seguir, se me'n fot el dolor, el camí fins aquí ha estat massa llarg per abandonar ara i s'ha d'aguantar, no pain no gain! Segueixo amb un dolor indescriptible a la cama dreta cada cop que trepitjo terra augmenta més i noto com la ròtula em peta tot el fèmur i el dolor em puja des del peu fins la ingle. Pero 2 collons! No em puc rendir ara, només queden 15 km ja casi està aixo. Segueixo COIX durant 15 km. Però clar.. he de baixar el ritme per nassos... i he de baixar dels 12 km/h que portava de mitjana a 10km/h si vull tastar la meta. Al km 30 tenia 2 amics esperant-me per córrer amb mi els últims 12, sense el seu suport no sé si hagués acabat. Sol és molt dur.
Un dolor indescriptible s'ha apoderat de la meva cama dreta i no marxarà si no és que paro. No sé si és el mur o una lesió, o les dues coses juntes.
I és aixi, baixo el ritme, em moro del dolor, i segueixo passo el km 36 i estic tan tan fet pols que no tinc forces ni per matar una formiga, si algú em dóna una empenta i caic a terra no m'aixeco. Segueixo i em xuto de gels de taurina fins arribar a Arc de Triomf, allà tinc muns pares que estan esperant-me i animant-me i no sé com coi arribo a Colon, allà veig de fons el km 40, no m'ho crec... hi ha un 4 a l'esquerra (!!) La cama em fa encara més mal... paral·lel amunt i .... dios! Plaça Espanya veig el km 42 nomes queden 200 m i seré maratonià.
Avinguda Maria Cristina a PETAR de públic cridant i... pell de gallina, no puc descriure amb paraules el que se sent, però us asseguro que no oblidaré mai aquest dia i aquest moment.

El dolor al costat de la satisfacció que tinc val la pena haver-lo patit, això és com el 1r petó o com quan perds la virginitat, no s'oblida i se'n va a la memòria per sempre
Ara ja puc dir que soc Maratonià i sub 4h :) i amb tot el que he patit... l'any que ve repetiré.
Recomano a tota persona que li agradi el món del running que intenti fer-ho, no se'n penedirà.
"El muro no existe, son los padres"

Dit popular ;-)


I Duatló de Carretera de Fraga


Crónica per l'Alex Asensio:



"Domingo, 17 de marzo, nuevo reto para el CAR, en esta ocasión nos aventuramos a Fraga, que celebra su primer duatlón de carretera, dentro del circuito aragonés de triatlón.


Chechu, Eli, Tito, Anna, Vane y Alex los 6 inscritos del club, un gran equipo al que no le faltan ganas e ilusión por codearse con nuestros vecinos de Aragón y comprobar como andan de fuerzas por este otro lado del rio.


Anna se nos cae de la lista en el último momento, un virus gripal la deja fuera de combate y muy a su pesar decide quedarse en casa. Triste noticia para todos ya que sabemos la ilusión que tiene por las pruebas desarrolladas en Aragón,como buena originaria de tierras turolenses. Sabia decisión sin duda, el quedarse en casa, aunque dolorosa, pero lo principal es recuperarse totalmente y estar a tope para la siguiente. Animo Anna, te esperamos a la próxima. En lo que  a mi respecta muchas dudas también, un golpe en la rodilla desde hacía diez días que me ha hecho estar parado, no sabía cómo iba a responder, aunque la mejoría en el último momento me ayudó a decidir. Vane, muy valiente también, con 30 km de bici que lleva este año y poquísimo entreno de carrera a pie, debido a problemas con su rodilla, se anima a bajar. Gran decisión también, de la que no se arrepentirá como ya veremos más adelante.


Quedamos a las 7,30 a.m., Vane, Tito y yo, Chechu y Eli salen desde Lleida. Amanece  nevando en Pont, muchas dudas sobre si se va a poder celebrar la prueba, dan lluvias en Fraga toda la mañana, y nos planteamos si bajar al duatlón o irnos a esquiar…como parecía lo más lógico.  Al final, decidimos emprender camino a tierras bajas para hacer lo que más nos gusta…..competir. Mientras tanto tatareábamos la canción de: “ No estamos locos……que sabemos lo que queremos…” Aunque sabiendo el pacto que tiene el Tito con el clima los días de carrera, teníamos muchas papeletas para que cuando llegáramos a Fraga no cayera ni una sola gota. Y así fue, todo el camino lloviendo para llegar al destino y parar de repente….Tito, no rompas el pacto¡¡


Llegamos sobre las 9,15, con tiempo para recoger dorsales antes de que cierren a las 9,45. Y con tiempo también para encontrar el pabellón deportivo de donde partía la prueba. Casualmente al lado de La Florida, discoteca famosa de Fraga y cercanías.


Preguntamos a un joven con aspecto amable por el polideportivo, pero rápidamente Tito le preguntó por La Florida, sospechando que nos indicaría más rápido, ya que no tenía mucha pinta de competidor…como así fue. El chaval no ocultó su asombro ante la pregunta…¿La Floridaaa? No j….si acabo de cerrarla…- nos dio a entender. En fin…que como bien pudo nos indicó hasta La Florida y desde allí hasta el pabellón. Muchas gracias muchacho¡


Los boxes para dejar las bicis los abrían a las 10, y la carrera se preveía que comenzará a las 11, tiempo más que suficiente para preparar las bicis y calentar un poquito antes del inicio.


Nos encontramos con el Chechu y la Eli, que ya estaban por allí y juntos nos vamos a colocar las bicis. Saludamos también a los padres de Eli, que vinieron a mostrar su apoyo incondicional, y a la familia Vaqué Piedrafita, de la cual uno de sus miembros más jóvenes Pol, también participaba. Desde aquí mostrar nuestro más sincero agradecimiento a todos ellos por sus ánimos y por sus reportajes fotográficos. Gracias.


Una vez todo listo y revisado, solo nos queda calentar, reconocer el circuito de carrera a pie y esperar a que den las 11.


Teníamos dudas del nivel que nos íbamos a encontrar, ya que no conocemos el circuito aragonés, pero pronto nos damos cuenta de que el nivel va a ser alto….en chicas participa nada más y nada menos que la triatleta internacional  Eva Ledesma, (Palmarés: Entre otros, Campeona de España de triatlón olímpico 2009, 1ª en el Half Challenge Fuerteventura 2011, 1ª en el Half Challenge de Calella 2011, 4ª en el Campeonato de Europa de triatlón larga distancia 2010.) Y en chicos Sergi Escobar, exciclista profesional, con un palmarés impresionante, campeón de España y del mundo, y doble medallista olímpico de ciclismo en pista (persecución), además de otros logros, junto con  los pros aragoneses más algunos de la vecina Liga Catalana, que se unieron gracias a la cercanía de la prueba.


Se da la salida, y  a saco, circuito complicado en el primer tramo a pie, asfalto mojado y muchos zig-zags, lo que dificulta mucho mantener un ritmo, hay que tener cuidado con no resbalarse ni tropezar con los demás. Tito y yo mantenemos el mismo ritmo y llegamos juntos a la transición, gran estado de forma de Tito en la carrera a pie demostrando su buena evolución en este segmento. El  duatlón pinta bien, va a ser para disfrutar como siempre ha sido cuando coincidimos varios compañeros en el tramo de bici. Trabajo en equipo y ánimos mútuos se suceden, nos unimos un grupo de unos 15 ciclistas, y a trabajar, relevos cortos y continuos sin apenas descanso, velocidad de vértigo, sensación de trabajo bien hecho y deber cumplido. Alguien se esconde detrás, muy pocos, a veces no sabes si es porque en realidad no pueden o porque se reservan para darte un hachazo en el último tramo de carrera a pie, es igual, allá cada uno. Nosotros nos llevamos la satisfacción de haberlo dado todo en todo momento y de no escondernos. Y en estos casos, quien puede decir que el drafting no le gusta?...con drafting como estos se puede disfrutar muchísimo, y con eso nos quedamos. El resultado fue que nuestro grupo hizo el 2º mejor tiempo en bici, después del tiempo de los dos primeros, que a la postre ganaron, uno de ellos Sergi Escobar.


Salimos de la T2 en muy buena posición Tito y yo, en el 2º grupo de cabeza y dentro de los 15 primeros...el esfuerzo realizado en bici lo acabamos pagando y perdemos unas cuantas posiciones hasta llegar a línea de meta, preguntándonos si estos que van pasando eran los que se quedaban atrás en el pelotón o son los que han trabajado también. Siempre queda esa duda. Da igual, no hay nada como llegar a meta y abrazarte con el compañero y agradecerle el trabajo realizado, entre compañeros de club y entre compañeros desconocidos, uno a uno nos fuimos felicitando por el carrerón que habíamos hecho. Mención especial al veterano del Triatlón Europa, que nos organizó en los relevos y luchó como el que más, momento triste cuando Tito y yo le adelantábamos en el último tramo a pie, pero que al final felicitamos por su gran trabajo.


La conclusión que nos quedó a Tito y a mi es que hay que trabajar más el 2º segmento a pie, en el que notamos un bajón en el rendimiento, y no pudimos mantener un ritmo de carrera aceptable que nos hubiera permitido estar más arriba. Pero es lo que tiene trabajar en bici, lo sueles pagar al final.


Ahora queda esperar a que lleguen el resto de compañeros. Laschicas habian salido 5 minutos antes, a Eva Ledesma la vemos llegar, en solitario, por tanto Vane está al caer, no tardará. A los poco minutos la vemos aparecer, ¡¡ va 2º!! junto con otra chica detras que le hace apretar los dientes. No lo dudamos y vamos hacia ella para animarla, ¡¡ Vane vamos, vas segunda!! Vane no desfallece y aumenta si ventaja, tenemos un nuevo podio para el CAR, y nada mas que con Eva Ledesma!! Enhorabuena Vane!!

Chechu llega un poco detrás nuestro, sorprendiéndonos con un gran tiempo y mostrándo una espectacular mejoría, no en vano bate su mejor marca en los primeros 5 km de carrera a pie. Enhorabuena¡


Un poco más tarde la Eli, en posición 14 femenina, logrando una gran plaza aún siendo totalmente novata con la bici de carretera, y más en este tipo de pruebas en que se corre en pelotón. Gran mérito el suyo, enhorabuena y sigue así Eli, no pierdas las ganas.


En cuanto a la organización de la prueba, poco que objetar, buen trato recibido en cuanto a atención y avituallamiento final, con premios para todas las categorías, que es de agradecer. Para ser el 1º duatlón que organizan bien, pero con cosas mejorables, como por ejemplo el circuito de carrera a pie, en el que deberían de evitar tanto zig-zag para próximas ediciones y crear un circuito urbano más ameno.


Y para acabar, decir que nos llevamos un grato recuerdo, con un podio muy valioso en chicas y la sensación de haber pasado una gran mañana de compañerismo y competición.



¡¡Nos vemos en la próxima¡¡




Resultats (classificació masculina, ja que en la femenina hi ha errades):

Pos.22. Alex Asensio - 1h09'36"
Pos.27. Tito Pueyo - 1h09'51"
Pos.87. Chechu Muñoz  - 1h20'01"

Vane Señís - 2ª Posició categoria femenina
Eli Sala - 14ª Posició categoria femenina





1 comentario:

David Riba Torrecillas dijo...

Enhorabona a tots els del club!
El cap de setmana vam coincidir a Barcelona just a la sortida i ja veig que vau fer tots un gran resultat!
Felicitats!